söndag 5 maj 2019

Det blev bara söndag

Det blev ingen träning alls sedan i onsdags. Har känt mig askass och halvsjuk. Så jag har vilat i tre dagar till i dag söndag.

”Pass 2”
A: E2M 10 min
3 clean 50-55 kg
3 armhävningar från golvet, ut med armbågarna, blicken framåt

Cleansen godkända, 50 kg. Svag i armhävningar, orkade två per varv mot lite upphöjd kant (plattformen) men det var på håret.

B: E3M 15 min
4 pullups
4 smala OHS 30 kg, håll upp brösten, fortsätt ner på hälarna
4 tng push press, ta smalt grepp på nacken, börja uppifrån

Lila band på pullups. Tappade balansen en gång i botten på varv två, bra så jag fick skärpa till mig.

C: E3 M 12 min
10/10 kosack squat 15 kg, en sida i taget
10/10 hantellyft i sidoplanka, 2 kg
5 ball slams 15 kg

Körde vanliga kosack squats....jag har ganska ont i ryggen och kände mig helt handikappad när jag försökte. Jag t r o r att jag fått bättre rörlighet på kosackerna pga min dagliga rörlighetsträning, kändes inte lika läskigt i dag.

Skönt att ha tränat nästan på riktigt en gång. Förra veckan cyklade jag i måndags, sen ingenting. Ändå har jag ont i vänstersidan. WTF?! En bikefit på Cykloteket kostar två tusen spänn, känns galet dyrt. Måste undersöka det mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar