söndag 17 mars 2019

Torsdag och lördag

Torsdagstimme med ryckträning, så kul. Tror att det var 35 på stången till slut kanske? Sämst är jag på att hålla mig upprätt. Och att ta i från framfoten. Och att inte tjonga fram höften. Och att inte ta i med armarna. Men alltså, när alla dom grejerna sitter blir det helt okej :-)

Nu börjar jag få tillbaka styrka från innan jag var sjuk, framsteg i pullupsen - klarade tvåor med supertunna bandet! Sen sidoutfall/kosacksquats med stång på axlarna, det var inte någon stark gren. Min stelhet gör att det känns som att jag ska ramla omkull hela tiden.

Axelpressar med hantlar sittande på golv varvat med magträning - lite som hollow, liggande på rygg och gå upp kota för kota med ”naveln först” och samma ner, megabra magträning.

I går, lördag, frivändningar (pass 1) på Sats Sofo. Hängde på låset vid nio för att jag skulle iväg till Dalarna och vid den tiden var det lugnare där. Känner mig som vanligt ostark - det var första gången på några veckor jag körde detta pass så jag höll mig på 50 kg alla vändningar. Såklart inga problem. Höll mig upprätt, tog i från framfoten, tjongade inte fram höften och tog inte i med armarna ;-)

På tisdag ska jag åka skidor så nu dröjer det till på torsdag innan jag lyfter något tungt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar