måndag 2 april 2018

Friskare vecka

Den här veckan fick förkylningen en andra sväng, astråkigt. Som vanligt dissar jag mig själv när jag inte orkar ta i och fattar sen efteråt att det berodde på att jag inte var fräsch.

Tisdagsträning med David var C&Js och backsquats, i knäböjen skulle jag inleda med vikt på framfot och sen bak med rumpan hela vägen ner, resa mig från tårna. Typ :-) Det gick bra. Vi gjorde också kosacksquats (hemskt svårt utan skor) och utåtrotationer med hantel. Sen minns jag inget mer just nu.

Fick pass på mail att köra två gånger vilket jag nästan har gjort:

A: E3M 9 min 2 djupa vändningar + 1 jerk + 6 OH lunges 35-40 kg
I jerk, stå längre fram på foten, fokus på att böja benen hela vägen ned samt hela vägen upp innan split.

När jag körde A-delen i fredags gick det f-n inte att göra OH lunges alls! Inget satt ihop i kroppen och det var nästan omöjligt med bara stången....så jag skippade den delen. I går, söndag, galet stor skillnad, körde på 35 kg eftersom jag inte riktigt känner mig stabil ännu m utfallssteg m 40 kg över huvudet...ännu. Vilket gjorde att första delen var plättlätt såklart.

B: E3M i 12 min
3 back squats, börja på tårna, sitt bakåt på hälarna utan att tappa kontakt med stortån, pressa upp med stortån
6 kosacksquat
30 sekunder kinesplanka, ligg m övre delen av ryggen på en bänk och hälarna med tårna rakt upp på en annan bänk, tårna rakt upp hela tiden, lyft upp magen högt mot taket.

Den här delen gick bra båda gångerna, sidoutfallen mycket bättre i går än i torsdags dock. Även bättre än i tisdags eftersom jag hade skor den här gången :-) kändes lite fuskigt.

C; E3M i 12 min
10 hantelcurl 6 kg, känn att biceps jobbar
10/10 sittande utåtrotationer 2 kg hantel, håll upp bröstet hela tiden

Det här var jobbigt och jag fixade bara tre varv! Men det känns i armarna så det var nog ok ändå.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar