söndag 22 april 2018

Veckans träning

Den här veckan har det blivit bra med träning, ffa eftersom jag fick två timmar med David igen = både tisdag och torsdag :-)

I tisdags ryckträning upp till 33 kg (häng) och i torsdags frivändningar och böj som fokus. Gjorde t ex några varv m FS och sen BS direkt på 60 kg, länge sen jag böjde tyngre så det var kul!

I går, lördag, var det första löparrunda för i år, 1 min löp/1 min gång på Ågesta 6-kilometersspår. Märktes att det var längesen eftersom jag tyckte att det var asjobbigt att springa trots att det bara var en minut i taget. Det var ju ett litet hältest också. Just det testen gick inte särskilt bra, jag hade ont i hälen hela kvällen. Körde excentriska tåhävningar och ska fortsätta med det.

I dag, söndag, var det bättre i hälen men däremot grym träningsvärk i vader från tåhävningarna och i ovana löparmuskler. Så jag gick och körde vanliga passet på gymet m lätta vändningar, OH-lunges, knäböj, kosacksquats, kinesplanka, hantelcurls, utåtrotationer och hollow. Det var smärtsamt att värma upp men kroppen kändes såklart bättre efter lite träning.

Nu ska jag göra lite tåhävningar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar