tisdag 10 april 2018

PT-tisdag

Bra och kul timme med David:

C&J, 2 clean + 1 jerk upp till 53 kg. Sen skulle jag köra på 56 men den andra vändningen var så galet ful, jag kom knappt upp, så det blev ingen jerk där. Nöjd ändå, kul att gå förbi teknikvikterna utan att ha ont någonstans!

Ryck, stannade på 33 kg där jag tog tre varv. Viktigt att inte ta fram huvudet utan bak med rumpan i sittet. Och ta i med benen. Inte onöjd iaf, det var kul. Minns ett tag när jag kände att jag inte ens ville träna på ryck för att allt kändes omöjligt, så känns det inte alls nu, jag är inspirerad att fortsätta.

Tre varv av 10 vetefan (litet steg framåt, skjut bak rumpan med svank/rak rygg så att det drar i baksida lår) och 5/5 enbensböj från väldigt hög låda. Som jag ramlade ner ifrån första varvet. Tur att David stod bredvid :-)

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar