tisdag 4 december 2012

Dagens tema - "på minuten"

Inte helt klockrena råd från "rådgivande sjuksköterska" på St Eriks vad gäller träning:
- Hej, jag har opererats för gråstarr för 1,5 vecka sen och fick rådet att vila i en vecka men när jag sen tränade fick jag ont i ögat - hur ska jag tänka?
- Du ska nog inte träna på en månad, det tar ju så lång tid för ögat att läka.
- Ok, men det var ni som sa en vecka? Vad är det som gäller egentligen?
- Vänta lite.......ok, läkaren säger att du kan träna men jag skulle ju INTE göra det.

Men det är ju livsfarligt med vila - man blir slö direkt! Så jag tänker ok, att inte köra maxstyrka eller tokträna så att ögonen vill poppa ut under en månad kan jag väl leva med men nu måste jag nog köra lite. Så i dag fick jag en komigångträning med David;

Ryck; från 30 till 37,5 kg. Får inte till stångrörelsen riktigt bra, behöver tänka mer uppåt. För att komma rätt var ledordet i dag att stången ska ta i bröstkorgen på vägen ut - då blev vinkeln bättre.

På minuten i fem minuter; 3 toes to bar
Den första gick direkt utan att ta sats. Oväntat och kul. Sen gick det lite sämre men kul att det funkade.

På minuten i fem minuter; 15 double unders / 5 power cleans 35 kg (touch&go)
Gick som en dans. Alla hopp obrutna. Sista varvet snabbast, vill minnas att jag gick från 23 till 18 sekunder eller liknande.

På minuten i fem minuter; 3 overhead squats 20 kg / 5 knäböjshopp med stången på axlarna.
Bak med stången! Bak med stången! Bak med stången! Hur svårt kan det vara? Även här var iaf sista varvet snabbast.

Tre varv av 150 m rodd / 8 armhävningar (starta varje del på minuten).
Rodden varv 1 minns jag inte. Sen 1:43:3 och sist 1:43:2. Aha! Sista varvet snabbast! Yeah!

De senaste två veckorna har jag tränat en gång så det blir sannolikt träningsvärk av detta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar