söndag 16 december 2012

Två helgpass

Lördag;

Iom att jag inte skulle ha tillgång till hopplåda för söndagspasset blev det detta igen;

A.På minuten i 10min 2 Snatch(PS, sitt i en halvböj under stången) 30 kg.
Mycket sämre än i måndags! Vid uppvärmningen tappade jag en 25-kilosstång bakåt. Sen tänkte jag köra 32,5 kg men var så missnöjd med min teknik så efter tre varv gick jag ner till 30 kg igen. Fanns liksom ingen explosivitet i kroppen.

B1.RROM HSPU 5x3
B2.Korta PU i toppläget 5x3
Jag är som vanligt handståendeblockerad....när jag väl kommer upp är det ju inte svårt alls att stå där. Flera gånger kickar jag upp och står i ett par sekunder utan att komma bak till väggen = jag kan ju uppenbarligen stå, det är det där att sparka mot väggen som tydligen är läskigt. Endast en gång lyckades jag kicka upp och göra några korta böjningar av armbågarna. Korta pullups gick med många pauser...

C1.Sittande hantelpress 12kgx5,9
C2.Excentriska PU med tummar mot varandra 3x2

D.4 varv på tid av:

  • 10 boxhopp 60cm nedkliv
  • 15 svingar 20kg
  • 20 utfallsteg med 20kg viktskiva på raka armar ovanför huvudet.
Vila 1min mellan varje varv.
Missade klockan. Tror att det var ungefär samma tid de första tre varven men fick släppa viktskivan en gång de sista utfallsstegen.

Söndag:

Tränar ibland på Saga Motion iom att jag spenderar många helger på Mariatorget och det är praktiskt att kunna pipa ner och träna på plats. Men det är tyvärr inte optimalt där om du inte vill köra maskiner.

A.Varannan minut 2 jerks, höj vikten2,5kg varannan minut, börja på 45kg.
Gjorde en ansats att komma tillbaka i lite vikt i dag. Är helt öm i händerna efter att de vilat för mycket, valkarna har tappat stilen. Jag kom upp i 55 kg men tog bara en. Ok efter omständigheterna kanske?

B.Frontsquat 3 sek paus i botten 40kgx3x5 Hoppa 3 vertikalhopp efter varje set. Har inte kört dessa på veckor, gick ok med denna vikt.

C1.Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 10 s innan C2.
C2.Dynamisk sidoplanka 8/8x3 vila 10s innan C3.
C3.Ebenshöftlyft 10/10x3 Vila 1min innan C1.

D. 3 varv, med 3 minuters vila mellan varje, av:

AMRAP 3min av:

  • 5 C&J 35kg
  • 5 laterala burpees
Rådet från David var att undvika burpees och situps t ex, för ögat. Jag körde detta lite på halvfart och gjorde 3x2 varv. Det var lätt att vilja "fuska" - fanns inga stora vikter på 5 kg utan jag fick lägga på små och bygga upp lite höjd på sidorna för att kunna köra touch&go.

Jaja....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar