torsdag 13 december 2012

Lite skalning

Har varit på kurs i tre dagar i Örebro, passade på att träffa kompisar där på kvällarna så efter en vinkväll i går och 20 mils bilkörning hem var jag kanske inte helt fräsch inför dagens träning :-) bestämde mig iaf för att testa ett vanligt pass men utan supertunga lyft. Återbesök för ögat nästa fredag, vill ha klartecken att allt är ok innan jag kör för fullt.

Samma upplägg som 15 november;

A. 2 PC varannan minut, börja på 40kg och höj 2,5kg varannan minut.
Körde upp till 52,5 i dag ändå. Började bra men tappade tekniken vid 50 kg. Ibland är det så självklart och ibland frivänder jag som en kratta.

B. Marklyft 70kgx3 75kgx2 80kgx1 75kgx3 80kgx2 85kgx1 Vila 2min mellan varje.
Egentligen, om jag följt min programmering, hade vikterna varit mellan 80 och 95 kg men eftersom just marklyft sätter rätt bra tryck i ögat fick det bli lite lugnare.

C1. Dips 3,3,3+(excentriskt om så krävs)
Klarade inte tre ens det första varvet. För lite dips på sistone. Det positiva är kvittot på att träning ger resultat eftersom jag märker hur mycket jag backar när jag inte kör :-)

C2. Liggande rodd 8,8,12

D.Tabatarodd Håll under 1:50min alla intervaller.
Oj så fort jag tog slut!! Tappade 1:50-tempot redan efter fyra intervaller! Kroppen var nog sänkt. Kände mig onöjd. Men fick ändå rossel och blodsmak i halsen och när jag var på väg till bilen fick jag nästan kräkreflexer. Måste ha ansträngt mig ändå, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar