lördag 8 december 2012

Passpussel

I torsdags gjorde jag en ansats till ett av mina vanliga pass.Det blev så lite tränat att jag knappt räknar passet. Så här lite blev det;

A. En massa split jerks på 50 kg. 20-30 stycken kanske. Tänkte mycket teknik, att vikten verkligen skulle "klonka" upp.
B.Frontsquat 3 sek paus i botten 35 kg försökte jag med. Kändes fel i ögat och la av. Blev tre stycken totalt.
C1.Hollow hold i räcke AMSAPx3 vila 10 s innan C2.
C2.Dynamisk sidoplanka 8/8x3 vila 10s innan C3.
C3.Ebenshöftlyft 10/10x3 Vila 1min innan C1.


I dag däremot var det träning med Jenny. Vad skulle vi hitta på? David på semester och jag får inte pressa ögat = måste tänka till. Så jag gick igenom ett gäng gamla träningspass och pusslade ihop en kombo av grejer som jag kan göra helt enkelt. Hämtade Jenny och drog till Sats Liljeholmen där det var nästan tomt, kanon med utrymme och båda stängerna lediga när vi behövde. Detta gjorde vi;

A1; 3 x 2 pressar, 3 push press, 5 push jerk (30 kg)
A2; 3 x 5 toes to bar
Det är inget bra räcke att göra ttb på, för nära väggen.

B: På minuten i fem minuter; 15 double unders / 5 power cleans 35 kg (touch&go)
Samma som jag gjorde i tisdags, bra uppvärmning.

C1. Dips 3,3,3+(excentriskt om så krävs)
C2. Liggande rodd/ringrodd. 8,8,8+
Evigheter sen jag gjorde dips, här var jag svag.

D; 10 varv, på minuten av;
6 svingar 20 kg
6 boxhopp 60 cm
Jobbigt! Har gjort detta med David en gång och då ökade han till 7 reps efter fem varv...

E: Amrap 15min av:
· 5 Marklyft med studs 50kg
· 10 utfallsteg med hantlar 10kgx2
· 5 Handrelease pushups

Det var egentligen tunga marklyft på schemat men den här cirkeln fick ersätta. När jag hade denna del i mina pass för typ ett år sen så var det 60 kg men jag kör inte tungt förräns om ett par veckor. Vi körde start var 1,5 minut så det blev totalt 10 varv.

Helt dränerad på energi nu. Det blev en bra träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar