tisdag 11 december 2018

Lite eget plus semesterpass

I fredags ”pass 2” eftersom det är lugnast och min hals fortfarande skrek. Det gick väldigt bra faktiskt. Hoppade sidohoppen (haha) men gjorde några kosacksquats i stället varje varv (för att lugna vänster höft/sida).

I söndags ”pass 1”. Frivändningarna gick kanon (ska öka vikten nästa gång), breda utfall sisådär - tror att en del beror på att jag stod framför en spegel, fokuserar bättre om jag inte ser mig själv.

I dag en pt-timme där vi gick igenom ett pass jag ska kunna köra på semestern eftersom jag sticker iväg på söndag och är borta i drygt tre veckor. Ser så lätt ut på pappret men sh-t vad det var jobbigt!

A: OTM i 10 min
1 perfekt armhävning (ut med armbågarna, ihop med skulderbladen, tappa ej spänning, upp med rumpan när du pressar dig upp)

Jag håller på och tränar mig på att göra breda armhävningar efter att ha gjort smala i många år så det här är en utmaning.

B: E2 min i.10 min
5 roddar (m TRX), håll toppen med axlar ned och ihop 3 sekunder på varje.
15/15 bulgarian split squats, 40 cm ovan golv, håll överkroppen upprätt hela tiden.

Split squats var mjölksyreskapande sista varven...

C: E3M i 12 min
10 bicepscurl (m TRX), dra mot pannan
3 fram och bak enbenshpp per ben, stå helt stilla, ta i när du hoppar
10/10 dynamisk sidoplanka, aktiv skuldra, stretcha ut sidan lugnt, lyft upp midjan med samma muskler

Förutom att hoppen var en svår balansövning - sidoplankan! För att inte rumpan skulle gå bak så stod jag mot en vägg och sh-t vilken skillnad när det inte går att fuska.

Jag hade ju inte ens cyklat på två veckor pga jobb och hals (halsen vände åt rätt håll i söndags och är nära bra nu) så både cykling (i regn med dubb) och träning gjorde mig helt slut. Bra såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar