söndag 2 december 2018

Hänt sen sist

Fredag 23/11
Testade nyrenoverade Sats Marievik eftersom jag hade bil på väg hem från jobbet. Det var ett stort lyft, fanns flera plattformar och 15-kilosstänger så här kan man ju också köra.
Det blev frivändningspasset (”pass 1”) men fixade bara tre varv av B-delen eftersom jag inte alls fått in sidoutfallen i kroppen, inte en siffra rätt.

Söndag 25/11
Sats Sofo en söndag visade sig vara en hit om man tar sig till pt-ytan längst ner. Det var i princip tomt och jag kunde köra hela pass 2 med snatch deadlift etc. Allt gick bra.

Både tisdag och torsdag David-träning. Bra ryckträning i tisdags och vändningar på 55 i torsdags. Kommer nog snart att känna mig bekväm med högre frivändningsvikter igen :-)

Har haft känningar på vänster sida, typ höften mest men börjar gå neråt. Har känt det ett tag men det blev riktigt illa första gången natten till i fredags, det höll mig vaken en hel del. Därför tog jag passet utan sidoutfall i fredags för att se om det hjälpte.

Fredag 30/11
Körde pass 2 på Sats Södra Station. Där funkade det ju också bra, det finns en 15-kilosstång och den var ledig så alla förutsättningar perfekta. Passet gick bra raktigenom.

Men vänstersidan var lika illa natten till i lördags...tror sidohoppen är den stora boven. Rullade sidan en del i går och det var faktiskt bättre i natt. Tog visserligen värktabletter men det gjorde jag natten till i fredags också.

Söndag 2/12
Pass 1 på bottenvången i Sats Sofo, om möjligt ännu bättre än förra söndagen eftersom jag var heeelt ensam där :-) passar mig finfint. Jag skippade både sidoutfallen och sidohoppen och körde pausade backsquats. Allt ok! Gladast över att armhävningarna så snabbt förbättras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar