torsdag 9 november 2017

Jetlag igen och nystart

I Tokyo lyckades jag få till fyra 20-minutersträningar med armhävningar, spänsthopp, knäböj, hollow och utfallssteg.

Kom hem i tisdags kväll och i dag fick jag träna med David. Ganska lugn start men/och kul att komma igång igen. Kroppen känns bra förutom vänstra (!) hälen men det är kanske inte så konstigt efter att ha gått nästan 15 km per dag på semestern. Det blir nog bra snart.

Ryckträning, teknik med endast stången. Min rörlighet har blivit bättre med de två baspars jag kört de senaste veckorna så i dag fick jag gå ända ner i botten i böjen! Det tycker jag var ett riktigt framgångstecken. Variationer på ryckdrag/ryck där det mesta handlade om att dra klart med armbågarna i rycket.

Marklyft, upphöjda. Jag har ju blivit lovad att jag ska ta nytt rekord i det så nu börjar vi. Just i dag inte så många men iaf en trea på 85 kg som kändes väldigt tung men det var ju också väldigt länge sen jag körde mark.

Enbensböj från låda, ena benet utanför/bakom med tårna nedåt, tre varv med tre per ben, hjälp till med armarna på vägen upp. Svårt men ok.

Sidoplanka med hantellyft, tre varv med tre lyft per sida.

Avslutade med att hänga ut lite i räcket.

Cyklade hem, också härligt att få cykla igen! I dag blev det drygt två sköna mil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar