söndag 1 oktober 2017

Ett par veckor

Bloggningen blir inte särskilt intensiv nu, det är ju bara samma pass som snurrar och så.

Träning med David tisdag 19:e, sen egenträning onsdag innan jag drog till London torsdag-söndag. Den enda träningen det blev där var ca 1,5 mils gående runt i olika delar av stan som var solig, jackfri och visade sig från sin bästa sida!

Den här veckan har jag tränat måndag, onsdag, fredag och söndag. Två gånger "snatchpasset" och två gånger "cleanandjerkpasset". Känner mig så mycket bättre i kroppen redan!

Snatch pass

A.E3M i 9min
OHS 25 kg, 3 sekunder i botten, håll upp bröst tryck ihop skulderblad 3 set om 5 reps, stretcha ut magen, ryggen ska vara en båge.
B.E3M i 9min
5 hängande ryckdrag, 3 set 35kg, håll dig på framfoten, ta i med höften istället för att räta upp, dra mot hakan. Stå kvar, starka spända ben.
C.E3M i 9min
10 bulgarian split squat 5kg hantel, se till att all tyngd är på stortån hela tiden.
D.OTM i 20min
  • Minut 1 30 sekunder assault bike 70rpm+
  • Minut 2 30 sekunder hollow hold
  • Minut 3 30 sekunder assualt bike 70rpm+
  • Minut 4 30 sekunder häng supinerat grepp, sänkta axlar

Clean and jerkpass
A.E2M i 10min
3 back squat, böj benen hela vägen, håll fram armbågarna 35kg
B.E3M i 9min
  • 10 OH lunges bakåt, nyp ihop trpazen uppåt hela tiden, luta dig fram över främre foten, sätt dig bakåt med främre fotens säte
  • 20-30 sekunder CTB-hang, känn aktivering mellan skulderblad, pusha inte sekunder här, håll dig på 20 sekunder ett tag

C.E3M i 9min
  • 10 hantellyft sitttande 2kgx2 hantlar, tyck fram huvudet när du närmar dig toppen med hantlarna.
  • 10 hantelcurl 5kgx2 biceps, håll in och fram armbågarna, känn spänning i biceps hela vägen upp samt hela vägen ned.

D.AMRAP 10min, för kvalitet
  • 10 låga svingar, gräv ned stortårna i golvet hela tiden, sträck knä och spänn rumpa genom framfoten 16kg
  • 10 burpees med strikt armhävning samt sträck bakåt/uppåt i toppen med armarna istället för hopp. Kliv fram med varanna fot
Veckan som kommer blir det träning måndag, onsdag och torsdag. Sen drar jag till Berlin för en cityhelg igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar