tisdag 10 oktober 2017

Min pt är tillbaka!

Förutom att jag kör mina två pass varannan dag ungefär var det äntligen Davidträning i dag, blev en lång paus med det när ens pt åkte till Kina för att bättra på lyften. Men jag tänker att det gynnar mig också :-)

Vi körde power clean och split jerks, några treor på 35 kg och några tvåor på 45. Det var kul! Och gick hyfsat, det svåraste var att få till stötarna genom att push pressa uppåt i stället för att hoppa ut i spliten. Och att vara långsammare och mer kontrollerad i dippen. Och - att spänna rumpan även i landningen.

Sen var det långsamma clean pulls, mycket svårt att inte tjonga fram höften (som vanligt), viktigt att spänna rumpan, upp på tå och stanna där. 35 och 45 kg här också tror jag.

Sist några varv av hängryckdrag som jag har på egna passen men tycker att jag tappat lite på. Bra nu.

David svarade ja på frågan ”Är det här perioden där jag ska lära mig att spänna rumpan?”. Då vet jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar