lördag 14 oktober 2017

Liiite ökningar

I torsdags det som går under namnet ”Snatchpass”:

A: E3M i 9 min: 5 x OHS 25 kg, 3 sek i botten (håll upp bröst, tryck ihop skulderblad, stretcha ut magen, ryggen ska vara en båge).

Jag tycker att jag har bättre rörlighet här, kommer längre ner. Tror att jag ska öka vikten nu.

B: E3M i 9 min: 5 hängande ryckdrag 35 kg (håll dig på framfoten, ta i med höften i stället för att räta upp, dra mot hakan, stå kvar, starka spända ben).

Det här gick sådär, inte läge att höja vikten iaf.

C: E3M i 9 min: 10 bulgarian split squat 5 kg hantel (se till att all tyngd är på stortån hela tiden).

När jag började med dessa fick jag ha abmat under för att inte behöva gå så djupt men det har jag slutat med = bättre nu.

D: OTM i 20 min

  • 30 sek assault bike 70rpm+
  • 30 sek hollow hold
  • 30 sek assault bike 70rpm+
  • 30 sek häng (supinerat grepp, sänkta axlar)

Det var jobbigare än tidigare gånger att cykla, undrar varför men kände mig verkligen inte i bra form. Misstänker att det har lite att göra med att sadeln var lite för långt fram och jag inte lyckades ställa in den bra.

I dag, det som går under namnet ”Clean and jerkpass”:

A: E2M i 10 min: 3 back squat 40 kg (böj benen hela vägen, håll fram armbågarna)

Ökade vikten med 5 kg och det var lätt.

B: E3M i 9 min:

  • OH lunges bakåt 30 kg (nyp ihop trapzen uppåt hela tiden, luta dig fram över främre foten, sätt dig bakåt med främre fotens säte).
  • 30 sek CTB-hang (känn aktivering mellan skulderblad)

Ökade den här vikten också med 5 kg, det gick jättebra, hittat hur jag ska göra här :-) och la till 10 sekunder på CTB-hänget också.

C: E3M i 9 min:

  • 10 hantellyft sittande 2 kg x 2 hantlar (tryck fram huvudet när du närmar dig toppen med hantlarna).
  • 10 hantelcurl 6 kg x 2 hantlar (känn spänning i biceps hela vägen upp och hela vägen ned).

Ökade hantelcurlen med 1 kg, det märktes men gick.

D: AMRAP 10 min, för kvalitet:

  • 10 låga svingar 16 kg (gräv ner stortårna i golvet hela tiden, sträck knä och spänn rumpa genom framfoten).
  • 10 burpees med strikt armhävning samt sträck bakåt/uppåt i toppen med armarna i stället för hopp, kliv fram med varannan fot.

Vet inte om jag blir så mycket starkare i armarna men klarar fyra varv plus fyra armhävningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar