söndag 17 september 2017

Andra egenpasset

I torsdags gick vi igenom det andra av mina egna pass som jag ska köra för att bli av med alla jobbiga problem med rygg och sånt och bli stark igen. I dag körde jag det passet själv på F4L:

A. E2M i 10 min

  • 3 back squat, böj benen hela vägen, håll fram armbågarna. 35 kg. 

Gick kanon. Det är ju inte så tungt men behöver bli stabil i rörelsen och det var skönt att backsquatta lite.

B. E3M i 9 min

  • 10 OH lunges bakåt, nyp ihop trappen uppåt hela tiden, luta dig fram över främre foten, sätt dig bakåt med främre fotens säte.
  • 20-30 sek CTB-hang, känn aktivering mellan skulderblad, pusha inte sekunder här, håll dig på 20 sekunder ett tag.

Tycker att utfallsstegen gick mycket bättre än när jag körde med David men det brukar betyda att jag inte varit tillräckligt noga med tekniken. Tog det lugnt och fokuserade som f-n iaf...

C. E2M i 9 min

  • 10 hantellyft sittande 2 kg x 2 hantlar, tryck fram huvudet när du närmar dig toppen med hantlarna.
  • 10 hantelcurl 5 kg x 2 biceps, håll in och fram armbågarna, känn spänning i biceps hela vägen upp samt hela vägen ned.

Känns lite som att det tar i vänster armbåge när jag kör hantelcurlsen men visar sig i morgon om det är ok eller inte tänker jag.

D. AMRAP 10 min, för kvalitet:

  • 10 låga svingar 16 kg, gräv ner stortårna i golvet hela tiden, sträck knä och spänn rumpa genom framfoten.
  • 10 burpees med strikt armhävning samt sträck bakåt/uppåt i toppen med armarna i stället för hopp. Kliv fram med varannan fot. 

Begränsningen här ligger mest i armhävningsstyrkan...klarade fyra varv och fram till och med fyra armhävningar femte varvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar