söndag 10 september 2017

Träningar

Det här känns som det sämsta året fysiskt sen jag började träna. Det är inte alls säkert att det är sant ju men det är inte många delar som stämmer i kroppen:

Tisdag 29/8
Skulle köra ett grupp-pass på F4L. Det jag inte kunde göra på passet var mer än det jag kunde göra. Hoppa rep? Nej, inte för hälen. Pullups? Kan inte och även om jag kunde störde högeraxeln. Tuckups? För tufft för ländryggen. Etc etc. Så jag gav upp efter halva passet och gick hem.

Torsdag 31/8
Davidträning.

Lördag 2/9
Terränglopp i Järvsö! Järvmilen "Into the wild" som visade sig vara 11,9 km enligt min Apple watch. Det var fööör kuperat. Antingen ganska brant uppför eller ganska brant nerför. Fick asont i knäna (men det gick över efter någon dag). Jag saknade att springa men det var vackert och jag tog mig runt.

Sen på tisdagen träffade jag en ortoped som sa att jag inte hade någon fettkudde kvar på vänster häl så jag fick remiss till att fixa inlägg. Kanske naturligt då att få ont i ryggen med den dåliga stötdämpningen sa David. Låter logiskt.

I torsdag
Träning med David. Gick igenom första passet av två som jag ska köra nu. Släpper gruppträningen, iaf ett tag, för att bygga upp mig och bli/känna mig stark och hel igen. Det var grunda OHS, ryckdrag, bulgarian split squats, cykling, hollow och häng. Kände mig bättre redan på vägen hem. Kanske också för att jag använde mina nya lyftarskor för första gången! Har också fått tre rörlighetsövningar som jag ska köra varje dag.

I dag, söndag



A.E3M i 9min
OHS 25 kg, 3 sekunder i botten, håll upp bröst tryck ihop skulderblad 3 set om 5 reps, stretcha ut magen, ryggen ska vara en båge.
B.E3M i 9min
5 hängande ryckdrag, 3 set 35kg, håll dig på framfoten, ta i med höften istället för att räta upp, dra mot hakan. Stå kvar, starka spända ben.
C.E3M i 9min
10 bulgarian split squat 5kg hantel, se till att all tyngd är på stortån hela tiden.
D.OTM i 20min
  • Minut 1 30 sekunder assault bike 70rpm+
  • Minut 2 30 sekunder hollow hold
  • Minut 3 30 sekunder assualt bike 70rpm+
  • Minut 4 30 sekudner häng supinerat grepp, sänkta axlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar