lördag 30 november 2013

Tidig Tuleträning

Pulvertränade med Jenny på Tule redan klockan tio i dag, det var kul fast vi körde olika pass! För mig, samma som 11 november:

A. E2M 10 min 1 clean + 2 PC 50 kg, öka 2,5 kg varje gång du fixar alla set.
Första varvet alltid sämst, som att jag behöver en påminnelse om att skärpa mig. Framför allt var jag långsam i starten i dag, dålig explosivitet. Gick hyfsat ändå, fixade alla set och tuffar på med ökning igen nästa gång.

B. E2M 10 min 5 backsquat med tempot 3 sek ned, 5 andetag ned i magen i botten, håll andan, explodera upp, vänd direkt i toppen. 35 kg. Höj 2,5 kg varje vecka.
Jag tycker att det här gick bättre än tidigare gånger. Tungt att ta sig upp från den sista squaten de sista varven men lyckades hålla mig från att ta sats. Fortfarande blir jag snurrig i huvudet av detta.

C. 5 varv på tid av:

  • 4 liggande rodd, fokus på kontakt, inte släng och slit.
  • 8 armhävningar
  • 12 sek stå på händer hollow med ansikte mot vägg
  • 16 kbs till ovanför ögon/huvud 20 kg
  • 20 sek plankan, låg höft, lätt böjda knän, handflator i golv.
Usch, hollow handstående fortfarande en skräck - varv fyra ramlade jag åt sidan men fixade de andra varven. Glad att jag inte fick bryt och skippade den sista, skärpte mig i stället. Många armhävningspauser blev det också. Där tappas mycket. Tid 14:11. 

Tjipp

fredag 29 november 2013

Torsdag

Infektionskänning nästan hela dagen men dagens pass helt utan flås tog bort den helt!

Samma som 9 november:

A. E2M i 10 min: 1 snatch high pull + 3 snatch 30 kg, öka 2,5 kg varje gång allt går bra.
Jodå. Ok förutom sista varvet när jag fick en miss på den andra.

B1. Marklyft 3x82,5 kg, 3x87,5 kg, 92,5 kg x 3+ öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista.
B2. Dips 3, 3, 3+
Marklyften ökning och det var nästan att jag inte klarade tre. Men det gick. Dips tre per varv bara.

C. Sidoplanka 30/30x3 ingen vila mellan sidor.

tisdag 26 november 2013

Lite nerdekad

Sedan lördagens lyckade träning har jag satsat allt på att gå ner mig totalt i stället, bland annat genom att stänga en bar på gårdagens jobbkonferens....pt-timmen blev ganska lugn. Har ont i båda armbågarna, oklart varför men ska sluta med en stretchövning som kan vara boven. Ont i höger axel också.

Med allt detta att skylla på kanske jag kan leva med att jag inte lyckades dra upp mig i en pullup i dag?

Backsquats, kommer såklart inte ihåg exakt vad men ungefär:
5x35, 5x45, 3x55, 3x65, missar på 70

Ryckträning
Hängryck och ryckdrag upp till 35 kg

10/8/6/4/2 av frontrackade utfallssteg, 35 kg/jämfotahopp över stången
Tid 2:38

Inte tid för kommentarer riktigt...starkare en annan dag!

lördag 23 november 2013

60

Träning med Jempa på Tule! Båda två löjligt nervösa innan och rakt igenom (?!?) fick säga högt flera gånger till mig själv att bara köra igenom passet istället för att stressa upp mig. Men det gick riktigt bra till slut. Vi fick ett jätteroligt pass av David:

Starta klockan

A.Inom 8min max GTOH(Clean&Jerk) anyhow


Båda två klarade upp till 57,5 - jag fick göra två vändor där eftersom jag slarvade med jerken första gången.

B.Direkt påföljande 5min max frivändning (valfri sort)


Trumvirvel.....60 kg!!! Nytt rekord! Djup vändning. Ännu roligare var att Jenny också tog rekord på exakt samma vikt!

C.När klockan visar 20 min kör ni "Christine", 
3 varv på tid av:
  • 500 m rodd
  • 12 marklyft kroppsvikt (ja, ni måste väga er)
  • 21 boxhopp 50 cm ( Våga bryt en vana och hoppa upp på lådan istället för in i den)
Malin 14:44, Jenny 15:29. Marklyften (67,5) kändes mycket tyngre än väntat...mesigt att jag gjorde detta på 14:01 för ett år sen men jag var nog mer fokuserad på att hålla mig före Jenny än att maxa om jag ska vara ärlig.

När klockan visar 40min  så kör ni:

D.3 varv på tid av:
4TTB
8 frontsquats 35kg
12 STOH( pushpress, pushjerk)35kg
16 DU

Malin 7:58, Jenny 8:05. Nu kan jag göra TTB igen!

När klockan visar 60min kör ni:

E. AMSAP PU-hold, hänga med hakan ovanför, häng samtidigt, roligare då.

Jag vet inte hur länge vi hängde där men jag släppte först...

Asnöjd med dagen, ffa över att kunna vända respektingivande 60 kg :-)

torsdag 21 november 2013

Ryckteknik

Pt-timme med totalfokus på ryck ( förutom inledande pullup):

  • 25, 30, 35, 38 kg sen missar på 40 kg. Men ändå godkända försök på den vikten (till slut).

Först på lättare vikt från häng. Ta inte sats! Tänk push press. Dra uppåt med armarna.
Efter det från marken med två stopp = under knät och vid höft. Samma tänk som ovan.
Sista rycken med hög (och jämn) fart hela vägen! Det var instruktionen alltså. Får höra att jag tvekar och stannar till och att farten inte är särskilt hög. Men ibland får jag till det. Då är skillnaden stor.

Sist, 5 varv av:

  • Backa med tung släde (bland annat satt det en pt på släden och drev på) över lokalen.
  • Skjut tillbaka samma släde (utan pt-vikt).
  • 15 obrutna DU's

Så flåsigt. Och tungt. Var redo att lägga ner innan varv fem och David provocerade ett par gånger genom att föreslå att vi skulle bryta vilket funkade. Gick i mål till slut....totaltid 08:35.

tisdag 19 november 2013

Tjohej

I dag fick jag äntligen till hela detta pass:

10 varv:
60 sek rodd under 1:55
60 sek vila
60 sek löpning 12 km/h

60 sek vila

Sats Odenplan is da shit för detta pass. 

Efter två dagars stillasittande i möten känns det galet skönt i kroppen nu!

söndag 17 november 2013

Tule

I dag tränade jag på Tule, tänkte att det skulle vara bra för mina pullups. Men det var det inte direkt. Samma pass som förrförra söndagen:

A1. Jämna minuter i tio minuter
1 push press, 1 push jerk, 1 jerk 45 kg
Höj 2,5 kg nästa gång varje gång det går bra.
A2. Ojämna minuter i tio minuter
Dra dig då högt du kan i en pullup.

Lyckades bara dra mig helt upp varv två och tre. Hoppas att det var trötthet efter hänget i går. Eller så var det den hala stången. Inte vet jag. Svedde lite skinn på ena nyckelbenet av stången, straffet för mina usla nedtagningar!

B. Amrap 20 min
Stå i hollow 15 sekunder på händer med ansiktet in mot väggen. Händerna får inte vara mer än 20 cm från väggen som mest.
20 sek hollow på golv.
10 stående KB-pressar tvåarms 8 kg x 2
300 m rodd under 1:55 ave

Fattar inte, tyckte att det gick så mycket bättre än senast och hann ändå bara fem varv?!? Visserligen en liten bit att gå till rodden men...känner mig lite besviken faktiskt. Det var mindre läskigt med handstående i dag, det kanske ordnar sig så småningom.