söndag 18 augusti 2019

Helgens träning

I går var ett av de år när midnattsloppet bara innebar att jag hämtade ut tröjan. Fast nöjd med det, är så extremt löpotränad och fick ont när jag sprang två gånger på asfalt i Italien. Åkte till Ågesta och körde 6 km 1 min löp/1 min gång och blev övertygad att jag gjorde rätt. Den rundan i löpspår fanns ingen lätthet alls, brukar komma igång ordentligt efter ett par km men var stum hela varvet. Så nu ska jag försöka ta mig dit en gång i veckan.

I dag på Sats med frivändningspasset. Det var asjobbigt i dag fast på ett ganska bra sätt :-)

E2M i 10 min, 3 cleans 50 kg och 3 armhävningar. Måste köra armhävningarna mot lite upphöjd kant...

E3M i 15 min
4 pullups
4 smala OHS 30 kg
4 öpush press 30 kg

Den delen var jättejobbig. Körde lila band men orkade bara tre pullups varv 3-5, var mycket svag i drag i dag. Övriga delar funkade.

E3M i 12 min
10 kosacksquats
10 hantellyft 2 kg per sida i sidoplanka
5 ball slams 15 kg

Nej, det är tillräckligt utmanande med kosacksquats så det blir liksom inte med stång på axlarna som jag egentligen ska ha här....men nöjd att vara tillbaka på ”rätt” vikter igen vad gäller det mesta efter semester.

OCH höften är mycket bättre i dag. Antingen är det för att jag ska på behandling i morgon eller så är det löpningen som fick rumpan att jobba lite mer än vanligt. Oavsett skönt att ha mindre värk och spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar