söndag 3 februari 2019

Veckans träning

Sämst den här veckan: Ingen cykling alls.
Bäst den här veckan: Rycken på tisdagsträningen.

I tisdags träning med David och fokus på ryck, från golvet i stället för bockar som veckan innan. Och det gick ändå att få till hela ryck på 36 kg. Största utmaningen är att inte stanna utan fortsätta ner eftersom det är då det finns en chans att det funkar :-) verkligen kul det här! Jag har aldrig varit så rörlig som nu, tror att mina fotbehandlingar i våras gjorde en del av susen. Lite annan träning också såklart, bland annat enbensböj med ståbenets häl kraftigt upphöjd. Mycket svårt. Och gummibandspullups där jag var klart starkare än veckan innan.

Onsdag-fredag på konferens med jobbet på Lidingö. Min kollega Anders bad att jag skulle lära honom att frivända så att han kunde ”utöka sin träningsrepertoir”. Så vi gick till gymet på hotellet och försökte lite. Efter tio minuter gav han upp, ganska irriterad över att han inte fattade direkt. Jag förklarade att det såklart också berodde på att jag inte är en coach. Sen tränade jag lite sporadiskt, rodde 500 meter, körde lite mage, biceps, latsdrag och sånt. Kändes som ingen träning alls men jag fick träningsvärk i magen.

Fredag testade jag frivändningspasset på Sats Lidingö, ganska schysst ställe. Bytte sidohoppen mot enbensböj och latsdragen mot två gummibandspullups. Har alltid svårt att träna vettigt på nya ställen, svårt att fokusera och tänka bort alla andra. Missade till och med sista vändningen trots att jag fortfarande bara kör på 50 kg (skärpning!) och borde vända alla lättigt.

I dag en repris på förra söndagen = ryckpasset med avslutande 75 minuters ”Yoga flow” som var lika tråkigt i dag men jag har anmält mig till nästa söndag ändå.

Den här snösmockan gör att jag har planerat för bil i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar