måndag 25 juni 2018

En vecka och nytt pass nr 2

Så bra, förra veckan maxade jag med två David-timmar, både i tisdags och i torsdags. Minns inte exakt upplägg och nu är det alldeles för sent men det var kul, det blev en del ryckträning och - framför allt - genomgång av andra nya passet:

A.OTM i 10min

  • 3 clean  45kg
  • Hög höft, häng över, fortsätt utan att ta i
Det märktes att det var länge sen jag frivände mer än 35 kg, hade f-n ingen koll alls. Startade med rumpan alldeles för lågt gång på gång. Allt kändes onödigt tungt som det gör när man inte har koll på tekniken...David tycker att jag är för hård mot mig själv men jag blev liksom så besviken.

B.E3M i 12min

  • 4 back squat 55kg, börja fram, sitt rakt ned på hälarna, känn stortån, pressa bak överkroppen genom stortån
  • 10 sekunder CTB hold+10 sekunder excentriskt

C.E2M 10min

  • 10 split squat vänster ben fram, 8kg hantel på vänster arm
  • 10 split squat höger  ben fram, 8kg  hantel på höger arm
All vikt på främre benet, ställ dig rakt upp, ej pressa dig bakåt, böj ihop bakre benet

D.E2M i 10min

  • 30 sekunder utåtroterad planka
  • 45 sekunder kinesplanka
Kinesplankan var überjobbigt lång!

Sen körde jag ju det här passet på egen hand i söndags och då gick det kanonbra! Jag kunde till exempel frivända igen så jag var lycklig resten av dagen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar