tisdag 12 juni 2018

Genomgång nytt pass

Äntligen nya pass - känner mig väldigt motiverad och samtidigt glad att jag har nött på eftersom jag nu är bra i ryggen och i princip överallt annars också!

I dag gick vi igenom det första passet:

A: E3M i 12 min:

  • 3 push press 45 kg (känn benen i ansatsen)
  • 5 low hang snatch deadlift 45 kg (börja från häng, känn att det drar i baksida lår även i botten, dra upp med baksidan till höften men räta inte ut benen i toppen)

Blir en bonusvändning för att få upp stången till pp, den kändes svajig och tung (plus att jag bara orkade två pp då) när vi gjorde delarna i omvänd ordning, dvs startade m snatch deadlift, men allt ordnade sig när vi bytte ordning.

B: E3M i 12 min:

  • 8+8 split squat, 2x12 kg KB frontrackat (armbågar ut, knogar ihop, inte nudda kroppen med händerna)
  • 10 utåtroterade hantelcurl 2x5 kg (håll överarmarna maximalt utåtroterade så att det nästan krampar i triceps, sänk ned vikterna)
  • 10 sidoutfall (tänk snatch deadlift, vikt på framfot, rumpa bak)
C: E3M i 12 min:
  • 5 enbens rdl vänster ben, 7 kg hantel i båda händer, lyft upp vänster ben högt och rakt
  • 5 pressar vänster arm 7 kg hantel stående i split m vänster ben fram (böjt bakre ben, tummen bak hela tiden, lyft upp vikten, hetsa inte upp den)
  • 5 enbens rdl höger ben
  • 5 pressar höger arm

Ett bra pass om krävde mycket fokus = perfekt. Blir en gång till i helgen innan nästa tisdag. På torsdag ska jag ju springa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar