söndag 11 februari 2018

Två bra pass

Det har tagit ett tag för magen att bli bra men nu till helgen känner jag mig som vanligt igen. Vilade tisdag, onsdag och torsdag.

Fredag - snatchpasset

Det gick bra hela vägen, det väldigt konstiga var att jag cyklade på ca 78 varje varv mot att jag tidigare knappt orkat upp i över 72. Tror att de smort upp cykeln, det kändes alldeles för lätt ju!

I dag, söndag - C&J-passet

A-delen samma som förra gången men tog 2,5 minut per varv = 5 varv av 1 PC + 1 Clean, vila en minut, 3 push jerk bakom nacken, vila en minut. Vändningarna lätta och bra. PJ gick bättre än senast, bara en totalt som inte blev bra - men plockar av 5 kg till dessa så det blir 40 kg.
För tre veckor sedan tog sista delen 14:17 och i dag tog det 13:15. Yes! Jag är slut som en trasa och det känns som att jag tränat på riktigt för första gången på länge (vilket nog är sant).

Det jag tänker är att jag varit omotiverad att träna helt enkelt för att jag inte varit riktigt frisk och nu när jag är det är det ju kul ju. Det tråkiga just nu är att jag inte lyckats få in en enda cykling på två veckor. Och att det kommer att funka max en gång nästa vecka. Men det kommer väl bättre cykelveckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar