måndag 5 februari 2018

Ryckträning

Ett bra sätt att komma på plan igen är att träffa sin coach. Så det gjorde jag i dag. Första ”riktiga” träningen på över en vecka, äntligen!

Uppvärmning med OHS för att hitta positionen.

Snatch balance! Upp till treor på 35 kg. Eller, det kanske bara var en hel trea på den vikten som blev godkänd men men. Vad hade jag svårt för? Att få kraft/använda benen i pushen, att låsa ut med power, att inte falla framåt. Om man ska sammanfatta. Minns att jag haft den här övningen för några år sen men känner mig, trots svårigheterna i dag, ganska säker på att den är snyggare nu när jag fått mer rörlighet.

Hang snatch! Yep. Riktiga sittryck börjar man träna på nu. 25 kg visserligen men hela vägen ner i sitt med förmågan att gå ner någorlunda korrekt är ju ett verkligt framsteg. Mitt stora problem här är att jag f-n inte använder benen här heller! Såklart får man upp en 25-kilosstång på det viset men det tar ju stopp ganska snart.

4 varv av:
10 frontrackade utfallssteg bakåt
5 knäböj
25 kg/30 kg/35 kg/35 kg

Och nu berättar min Apple Watch att jag har tränat 16 minuter i dag. ???????? Den klockan har i alla fall alldeles säkert aldrig tränat med skivstänger om den drar den slutsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar