onsdag 23 augusti 2017

En massa pass

Många dagar utan att skriva ner så det här blir kort....

Fredag 11:e och måndag 14:e ett pass med David:

Båda gångerna har jag fått jobba på nytt sätt med min squat, får ont i ryggen av de mångreppade frontsquatsen så jag har kört backsquat. Och orkar typ knappt stången utan att få mjölksyra...

Också fått köra stötar som jag inte gjort sen före semestern, så kul!!

Lördag 12:e  löpintervaller på Zinken, 4x5 minuter på och 2 minuter av. Det här var första testet efter stötvågen och det blev iaf inte sämre. Men jag som bara kört tvåminutersintervaller i evigheter tyckte att det var ganska jobbigt.

Onsdag 16:e lite egenträning överkropp på F4L med häng i räcke, lite hantlar och hollow.

Torsdag 17:e 3x5-minutersintervaller m 2 minuters gång längs Årstaviken på Liljeholmssidan, mina gamla hoods. Fick ont i hälen och oroade mig för lördagen.

Lördag och Midnattsloppsdag. Vaknade med ilningar i hälen som kändes i några timmar och jag undrade om jag var dum i huvudet som höll på att anmäla mig till lopp. Men va f-n jag startade ändå och försökte känna mig kravlös. Det tog tid att få plats i starten och jag gick i två backar men resten av milen sprang jag faktiskt utan problem, snitt kanske 5:40-tempo eller ngt. Tiden blev drygt 1:01 vilket jag inte är särskilt nöjd med men jag är glad att det kändes så schysst och framför allt att hälen inte kändes över huvud taget! Först i dag, onsdag, har jag känningar i hälsenan.

Även i söndags tog jag mig till F4L och stretchade och körde lite överkropp.

Eftersom jag har anmält mig till ett terränglopp nästa helg så sprang jag 6 km i dag, varvat med lite gång men klockans batteri tog slut efter 3 km så därefter var jag inte så strikt med 2/1-tänket utan sprang lite mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar