fredag 5 juli 2013

101

Sista träningen innan semestern - en pt-timme på Nordic:

A: Övning på hanstående och pullups
Vad gäller handstående är mitt problem mentalt, jag tycker att det är läskigt att sparka upp och tror typ att jag ska braka ner i golvet med huvudet före. Eftersom jag har fått ett gäng semesterträningspass av David innehållande just handstående var det bra att träna det i dag. Visst kom jag upp till slut. Fler gånger än en. Händerna närmare väggen, böj på benen osv.....
Mycket svag i pullups i dag av någon anledning.

B: Marklyft
Ganska få lyft, en tre på ngt lätt, fortsatt uppåt och till slut en etta på något tungt - nämligen etthundraen kilo = PR igen! Otroligt kul eftersom det var så nyss jag tog, för mig länge omöjliga, 100 kg. Jamendåså!

C: Variant av kvalwoden för Solid Open:

  • 60 DU
  • 50 wallballs 6 kg
  • 40 kg-svingar 16 kg
  • 30 pullups (utan gummiband! skoja bara...med gummiband....)
  • 20 squat clean 30 kg
  • 10 armhävningar (skulle vara handstående armhävningar men vi ska väl vara realistiska?)

Tid 13:36

Mycket kul faktiskt!! I dag fick jag till tekniken på wallballs och kunde fånga dem utan att tappa bollen framåt, tog dem tio åt gången. Svingar 15/10/8/7. Pullups tre i taget, kippade. Squat clean värst såklart 5/4/4/3/3 tror jag. Armhävningarna blev underkända flera stycken, iaf tre, så jag fick göra om.

Det har varit så kul att träna den senaste tiden, nu är det dags för fyra veckors semester i bil och värme. Har som sagt fått pass av David och hoppas verkligen att jag ska få till det även under ledigheten. Kanske blir bloggandet mer sporadiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar