tisdag 2 juli 2013

58! 58!! 58!!!

Vaknade hes i dag och blev lite fixerad vid det på väg till veckans pt-timme, kände efter och tyckte att jag hade ont i halsen. Tänkte att det här får bli ett lugnt pass, speciellt när jag kört så många dagar i rad.

Så här blev det:
  • 2 PC, 2 clean, 2 jerks
Tror att detta gjordes upp till kanske 50 kg.

  • 1 clean + 1 jerk

55 kg - check
58 kg?
  • Missade först att jag skulle fånga den djupt, fick runt den fint men hade inte positionen, jag var för långt upp/ifrån. Gjorde om och tog den bra i halvböj men orkade inte komma upp. Gjorde om igen, fångade djupt och kom upp! 58 kg clean = PR! Blev lite förvånad och släppte bara ner stången i rena förvirringen. 
  • Kände mig så ovanligt tveklös i dag, jag som vanligtvis bara vill stanna och sluta när det blir tungt tänkte att då gör jag väl om. Så det gjorde jag. C&J 58 kg = PR :-)

Sen ryckträning. Att dra stången nära överkroppen för att få rätt bana är lika svårt som att inte fullständigt skrapa stången längs smalbenen innan. Hmmm...
  • OTM i fem minuter, 2 ryck 35 kg

Avslut: OTM 8 minuter, varannat varv av
  • 5 toes through rings + 10 goblet squats 20 kg
  • 15 höga svingar 20 kg

Mycket oväntat bra pass!!

4 kommentarer:

  1. Nä det var vändningen som du släppte ned, styrkevändningen gjorde du överstöten på. Alltså du vände 58kg 2ggr idag, inte 3 :) Sjukt bra jobbat, inte en enda som fegade ur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Irriterande, måste ändra. Lika nöjd ändå dock, speciellt eftersom det var så sannolikt att jag gjort det tre gånger :-)

      Radera
  2. Galet bra! Grattis!! Nu blir jag nervös...

    SvaraRadera