måndag 11 november 2013

Lite mer men inte allt

Sen som f-n till träningen och tokigt många stora jobbfrågor i huvudet....inledde med en pullup, redan där kändes ju allt bättre!

Sen samma pass som 31 oktober:

A. E2M 10 min 1 clean + 2 PC 47,5 kg, öka 2,5 kg varje gång du fixar alla set.
Fortfarande på en vikt som är självklar = höjning igen nästa gång.

B. E2M 10 min 5 backsquat med tempot 3 sek ned, 5 andetag ned i magen i botten, håll andan, explodera upp, vänd direkt i toppen. 32,5 kg. Höj 2,5 kg varje vecka.
Jag vet inte om jag andas fel eller kanske bara helt normalt men det typ svartnar för ögonen efter varje varv, måste vänta en stund innan huvudet kommer tillbaka....

C. 5 varv på tid av:

  • 4 liggande rodd, fokus på kontakt, inte släng och slit.
  • 8 armhävningar
  • 12 sek stå på händer hollow med ansikte mot vägg
  • 16 kbs till ovanför ögon/huvud 20 kg
  • 20 sek plankan, låg höft, lätt böjda knän, handflator i golv.
Jag är stressad redan innan för hollow handstående-delen...bestämde mig för att köra utan klocka och fokusera på tekniken. Så varv tre började hollow-delen krokna, det är särskilt när jag ska tillbaka som det är högrisk att jag rasar ner i stället för att behålla spänningen. Eftersom jag känner av höger axel så mycket körde jag de sista två varven utan denna del....men jag gjorde mer än senast iaf.

lördag 9 november 2013

Pass 4

Pass som senast förra måndagen:

1 snatch high pull + 3 snatch 27,5kg, öka 2,5 kg varje gång allt går bra.
Tycker att jag hade med mig mycket från torsdagstimmen och kunde fokusera bra i dag. Skulle säkert ha stampat hårdare såklart men ändå :-) ökar till 30 nästa gång.

B1. Marklyft 3x80 kg, 3x85 kg, 90 kg x 3+ öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista.
B2. Dips 3, 3, 3+
Jag hade verkligen tänkt att öka på marklyften men det gick inte med fler än fyra lyft det sista varvet, jag kom helt enkelt inte upp. Ett lyft mer än sist iofs. Bättring på dips: 3/3/4. Skoj, har inte ens klarat tre obrutna tre varv förut och fyra obrutna varv tre.

C. Sidoplanka 30/30x3 ingen vila mellan sidor.


Jo, just det, inledde med en pullup såklart då.

Ljust när jag gick in, tokmörkt och spöregn när jag kom ut igen. 

fredag 8 november 2013

Rodd och löpning

Samma fast lite mer än 26 oktober:

 8 varv:
60 sek rodd under 1:55
60 sek vila
60 sek löpning 12 km/h

60 sek vila

Hann faktiskt inte mer men 10 varv nästa gång blir det! 

torsdag 7 november 2013

Väck liket

Jamen då var det dags för en pt-timme igen för att kompensera bortfallet förra veckan.

Först- eeen pullup! Eftersom jag inte kunnat på ett par gånger tappar jag direkt tron på att jag kan men vips så gick det igen. Sådärja. Snart gör jag nog ett gäng så jag kan slappna av.

Sen dagen teknik: ryck, ryck ryck. Vad är det jag inte förstår med instruktionen "armbågar upp"? Osäkert. Vet bara att jag/armbågarna inte förstår. De flesta av gångerna. Men hur som helst - det blev ett rekord på 0,5 kg :-) och körde några tvåor tror jag på 38 kg. David tyckte inte att det räknades riktigt eftersom jag missade löjligt många gånger på 40 kg men jag bestämmer mig för att räkna det. 40 kg ja.....är inte tillräckligt bestämd. Och när jag är det och stampar till ordentligt och får upp stången osv så missar jag ändå att låsa ut armarna. Dumt. Men bra att foka på detta i dag. Avslutade med tre singlar på 30 kg. Fast det blev minst fem eftersom jag fick underkänt på flera.

"Vi ska bara väcka liket lite" var inledningen till denna avslutande cirkel:

4 varv av:
5 toes through rings
7 explosiva burpees
9 kb-svingar 16 kg

Tid 4:12. Den satt som en smäck = oväntat bra gick det, pausade bara för att ta nytt magnesium varje varv. Liket tyckte att det var skönt att bli väckt.

tisdag 5 november 2013

Armbågar

Pt-timme:

1 clean, 1 frontsquat, 2 splitjerks
Upp till 59 kg kanske? Vet inte så noga.
Men avlutade med 4 (tror jag, kanske 5) djupa vändningar + jerks på 55 kg. Började med missar på den vikten, helt usla. Men skärpte mig tack och lov.

Svag i drag i dag så det blev ingen pullup.

Ett pass från Campusroslagen Open:

Amrap 7 minuter av:
12 marklyft
9 hängstryrkefrivändningar
6 pushjerks
(40 kg)

Tre varv + 11 marklyft. Så svårt jag har med nedtagningarna....försöker lära mig att böja armarna, hålla kvar armbågarna i position hela tiden, bara ner med stången till halsen. Men det är av någon anledning sååå svårt. David säger att jag ska sluta att analysera vad han säger så mycket och bara göra det i stället. Armbågar, armbågar, armbågar.....mycket som handlar om dem.

Sen träning på bara push press med mindre vikt, först 25 och sen 35. Lite framsteg.

Har en timme bokad på torsdag också. Kanske får öva mer då?



söndag 3 november 2013

Svaga drag

 Söndagsträning, samma som  23 oktober:

A1. Jämna minuter i tio minuter
1 push press, 1 pusj jerk, 1 jerk 42,5 kg
Höj 2,5 kg nästa gång varje gång det går bra.
A2. Ojämna minuter i tio minuter
Dra dig då högt du kan i en pullup.

Jag höjde vikten i dag och det gick bra = höjning igen nästa gång. Svag i armarna i dag och drog aldrig upp mig riktigt...träningsvärken i underarmarna från hänget i förrgår bidrar nog en del.

B. Amrap 20 min
Stå i hollow 15 sekunder på händer med ansiktet in mot väggen. Händerna får inte vara mer än 20 cm från väggen som mest.
20 sek hollow på golv.
10 stående KB-pressar tvåarms 8 kg x 2
300 m rodd under 1:55 ave


Vilken hemsk cirkel :-/ bara det att den är 20 minuter - det är så långt för en amrap! Sen är det läskigt med handstående hollow. Antar och hoppas att det kommer att gå över eftersom den övningen nu finns i två av mina pass. Jag gjorde bara fem varv...det var tid för nästan ett till...men bättre än sist iaf. 

Nu sticker jag till Göteborg för jobb ett par dagar.

fredag 1 november 2013

1 pullup plus lite annat

Hann inte med min träning i går pga för mycket och för sent jobbande. Men i dag så! Lite bättre i axeln igen så det kanske var bra att vila...

Samma pass som 18 oktober:

Jämna minuter i tio minuter:
3 hang snatch pull 30 kg
Ojämna minuter i tio minuter:
3 explosiva front squats 37,5 kg (alla på samma andetag)

Hang snatch pull ökade jag inte, vill vara snäll mot axeln plus bara tänka teknik. Har dålig koll på om/när jag gör rätt här. Inte vet jag - kanske var inga godkända egentligen? Men frontsquats gick kanonbra.


1 pullup :-)

Max antal varv 15 minuter av

  • 10 frontrackade utfallssteg m 2x12 kg kettkebells
  • 15 sek häng med hakan över räcke, supinerat grepp
  • 20 double unders

11 varv + 10 utfallssteg. Trött i underarmarna vid hänget men inte så jag behövde bryta. Ganska ok med utfallen, försöker ta bort mina tankar på utfallsbenet och lägga mer fokus på det andra benet som ska jobba...