söndag 20 januari 2019

Uppdatering(ar)!

Såååå....på Hawaii körde jag tre pass på CrossFit Kawaihae eftersom det bara funkade med open gym på onsdagar. Sen typ kanske fyra-fem egenträningar totalt. På open gym körde jag mest frivändningar, back squats och snatch dead lift från häng.

Blev tokförkyld sista veckan så det har varit lugnare ett tag men nu börjar jag komma tillbaka. Sen jag kom hem onsdag 9 januari har jag till exempel, förutom att ha jobbat in 11 timmars tidsskillnad, kört ”frivändningspasset” fredag 11:e. Det gick sådär, missade ett par vändningar på 50 vilket inte hänt varken före eller efter = jetlag och förkylning gjorde att jag väntade till tisdagen med David med mer träning.

Cyklade till jobbet måndag-onsdag förra veckan och/men onsdagens hemcykling var übervidrig pga snöande och snömodd (veckans jobbigaste träningspass!) så det blev bil i torsdags. Verkade som att det var smart pga halkan. Sen möte på söder hela fredagen så då gick jag bara.

I tisdags timme med David. Inte helt frisk men så kul att köra lite ryckträning o dyl! Alltid så skönt att komma igång igen efter semester OCH förkylning!

I torsdags ”ryckpasset” på Sats Liljeholmen. Sh-t vad det var proppat med folk. Jobbigt att få till något vettigt. Det som var bäst var att 15-kilosstången blev ledig precis när jag skulle göra snatch dead liftsen så det gick ju att träna ändå.

I går, lördag, ”frivändningspasset” på Sats Hornstull. Testar runt lite. Det var det trevligaste Sats hittills. Men liten träningsyta. Lyckades få 15-kilosstången. Det som inte funkade var latsdrag, eller, det funkade men jag fick ta en TRX för det.

I dag körde jag ”ryckpasset” på Sats Södra station. Det gick hyfsat det med, saknade bänk för armhävningarna men körde två i stället för fyra på en stepupbräda i högsta läget.

Känner mig nästan helt frisk och ser nästan fram emot att cykla till jobbet i minus 10 i morgon bitti :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar