söndag 19 augusti 2018

Två lopp och lite vardag

Riktigt nice faktiskt att vara hemma igen och kunna cykla och träna som vanligt. Efter tre dagar i veckan i en ”bastu” i Frankrike fick jag börja cykla till jobbet igen förra tisdagen plus börja träna på riktigt!

Förra tisdagen körde jag igenom passet med ryckdrag och push press etc på F4L men om jag minns det rätt ganska skalat eftersom vi kom hem på måndagskvällen efter hundratals mil i bil från lördagen.

På torsdagen David-träning. Vi jobbade framför allt med ryck. Så kul att fokusera på teknik igen.

På söndagsmorgonen sprang jag ett lopp märkligt nog :-) ytterligare en del i STHLM Challenge; STHLM Urban Trail vilket innebar att man sprang igenom en massa muséer och andra byggnader. Eftersom det startade klockan åtta på morgonen var det bara vi ”löpare” där, det skulle vara ca en mil men min klocka sa att det bara var drygt åtta km. Det gjorde inget, jag har ju bara joggat lite en (1) gång i sommar så mina fötter gillade inte asfalten alls. Jag sprang mellan byggnaderna och gick igenom dem. Lite töntigt lopp om jag ska utvärdera men bra att träna lite pump såklart, har blivit för lite av sånt i sommar.

Sen har jag fått timme med David både tisdag och torsdag den här veckan. Jobbiga och bra timmar. Sammanfattningsvis känns det som att jag fortfarande är på återresa från semesterperioden innan jag känner mig stark och träningsaktiv igen. Har ju t ex inte gjort en armhävning på veckor så de är asjobbiga.

I går var det nästa lopp (!!) = Midnattsloppet. Ibland hämtar jag bara ut tröjan och struntar i att springa men lyssnade på David och tog det som ett träningspass med 1/1-strategi, dvs spring och gå varannan minut. Då blev det ju inte så tokjobbigt. För första gången fick jag en bra bild av banan och var jag var :-) men det var svårt att springa på när det var springminuter eftersom det är sån trängsel. Jag tog mig runt en mil iaf.

I dag gick jag till gymet, mest för att vara sällskap. Ägnade en lång stund åt stretch och rulle. Träningen bestod av fem pullups med tunna röda bandet och 3x30 hollow hold.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar