lördag 25 november 2017

Veckans pass

Mycket på jobbet med övernattningar och grejer innan jul så den här veckan fick jag inte till mer än tre träningar:

Tisdag, träning med David:

  • Ryckträning, ryckdrag och sittryck på 30 kg. Alltså, 30 kg känns tungt när det gäller ryck eftersom jag är ovan, orutinerad och inte har så fantastisk teknik - men: bara det att göra fulla ryck känns ju som en sån framgång så det här var ju tokigt bra! Mitt svåraste är att dra klart, jag måste ta mig förbi höften...
  • Upphöjda marklyft, avslut med en trea på 85 kg som nästan kändes omöjlig men gick.
  • Enbensböj på låda med foten bakom lådan och nästan ner i backen. 4/4 per ben som alternativ till mina bulgarian. Varvat med häng i räcke och dra upp knäna mot bröstet med m y c k e t hjälp av David. Det där med att jag blivit starkare i magen känns ju som att jag skulle hållit för mig själv efter denna förnedringsövning. ”Bli som en köttbulle” upprepade David men det var nog få som skulle liknat mig vid det. Jag fick i alla fall extremt ont i magmusklerna efteråt :-)


Onsdag, c&j-passet
Backsquaten på 45 kg, utfallsstegen med 30 kg, hantlarna med 3 resp 6 kg. Sista woden med svingar och armhävningar var jag så säker på att jag skulle klara fem hela varv ända till sista varven när armarna bara dog. Missade flera gånger och fick till slut stanna på 6 armhävningar varv fem.

Lördag, snatch-passet
Låg form, dålig ork, den sista 20-minutersdelen med cyklingen var jobbigare än tidigare. Fick gå ner i tempo de sista fyra cyklingarna och hade ändå ont i benen (!!). Men jag har bara cyklat en dag den här veckan så det kanske påverkar. Bytte ut bulgarian mot 4/4 enbensböj som i tisdags E2M i 10. Det gick bra till ungefär hälften, måste foka så extremt mycket för att klara av det. När jag gör det så går det ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar