måndag 20 februari 2017

SoFo-måndag

När ens pt åker på semester till Australien måste man träna grupp på måndagar. Det gick bra det med.

A.) Back squat: 5×5 reps 70-85%
Do 5 vertikal jumps efter every set BS, hold a weightplate in each hand during the reps.
Jag körde på 50 kg alla varv så jag kunde tänka teknik hela tiden. Niklas sa att jag bromsade lite för mycket innan vändningen. Känner igen det...
B.) AMRAP 3 Rounds
1min: Dumbbell clean & jerk 2x35lbs/2x25lbs
30s: Rest
1min: Pull-ups
30s: Rest
1min: Box jumps 60/50cm
30s: Rest
1min: Row for kcal
30s: rest
Jag vet inte, det var lite svårt att få till riktig flås. Det var såklart för att jag: var försiktig med hantelc&j för att jag är rädd om armbågen = bara 12 per minut, gjorde ringrodd i stället för pullups och gick upp och ner för lådan. Det var ändå lite skön träning och jag fick 217 reps. 
Sen åkte jag till min lunginflammationssjuka syrra och gick ut med hennes galna hundar som ville äta bark från varenda träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar