måndag 12 oktober 2015

Thrusters igen

I dag med David en blandning av fortsatta frivändningar och förberedelser för veckans grupp-pass.

Bland annat ska jag (äntligen) få köra lite thrusters i stället för att skala till push press. Körde thruster-träning och fick upp 50 kg så det blev ett rekord i dag också eftersom jag bara kört på 45 förut. Ok, inte tillräckligt spännande för att lägga upp på listan. Tänk svingar, använd höften! Två försök på 53 men misslyckade sådana.

Vändningarna kom snabbare i dag. Tror att jag satte fina vändningar redan 20 minuter in på passet :-)

Träna på touch-n-go PC eftersom de kommer på F4L (tänk som om du ska göra en vanlig clean, stå kvar med fötterna, lyft färdigt marklyftet sen: snabba armbågar).

Sen vanliga clean m jerks. Samma här: stå kvar med fötterna, lyft färdigt marklyftet sen: snabba armbågar. Och. Börja rätt - ingen j-vla slarvrygg!! Det gick upp till 60 kg men där slarvade jag bort stöten. Gjorde ett par-tre försök att vända 63 men det ville sig inte i dag. Jag hade visst inte tagit med mig hela huvudet. Vilket i sig gjorde att jag fick 10 straffburpees minst två gånger...men fick ändå lite halvberöm tidigare i passet för att jag inte dissar mig själv hela tiden längre. Brukade ju få straffburpees för det också.

Avslutade med tre varv av 5 thrusters och 3 split jerks på 35 kg. Tänk svingar, använd höften, kraft från botten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar