tisdag 8 april 2014

Var är mina lyftarlår?

David frågade om jag var frisk. "Jag tror det" svarade jag med viss tvekan - efter några pass utan flås vet man att det kommer att bli tokigt jobbigt att köra igång...

Inledde med en pullup. Den gick plättlätt. 

C&J
Först svajigt som vanligt innan jag känner mig uppvärmd. Fixade 55 kg men missade tre gånger på 60 kg. Jag måste få tyngdlyftarlår! Det är där jag brister. Jag får ju upp stången och kommer ner i böjen men inte upp. Fast när jag tittar på hur de som tävlar på Eurosport ser ut vete fasen om jag vill ha deras lår...

Komplex: 1 clean/2 frontsquats/1 jerk
1x50 kg, 3x55 kg (med miss första jerken på 55)

3 varv på tid (vikt 35 kg):
  • 5 thrusters
  • 10 utfallssteg bakåt
  • 10 power cleans
  • 10 marklyft
  • 20 double unders
Tid 9:28. Gick illa kändes det som. Ingen kämparanda. Seg och tung. Släppte stången massa gånger. "Bra" sa David efteråt. Och påpekade att det faktum att jag själv inte kände mig nöjd ju säkert var värt att lyssna på eftersom jag alltid annars brukar vara så nöjd med min insats. Not. :-) Ok, det kunde kanske varit värre då.

Avslut 3 x hollow. Extremjobbig hollow! Först lyfta överkroppen, händerna i sidorna, andas ut mot sidorna, lyft och spänn benen, lyft överkroppen uppåt. Ajajaj.

Jag kör på och har en timme på torsdag bokad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar